[Film/Tv] Pathfinder

image128
En amerikansk remake av filmen Vägvisaren ifrån 1987.
Med en rolluppsättning av Karl Urban, Moon Bloodgood, Russell Means & Clancy Brown så har regissören Marcus Nispel gjort en väldigt mörk film som handlar om Ghost. Han är son till Vikingarna som tas in av Indianerna (urbefolkingen av Amerika). 15 år senare så återvänder vikingarna ännu en gång för att ta deras land och bosätta sig. Filmen är blodig, fylld med action och välgjorda strider mellan Vikingar och Indianer.
Själv har jag inte sett Vägvisaren men ska försöka få tag på den med tanke på att Pathfinder nu står mig nära, med andra ord; jag älskar den här filmen. Definitivt en av nya favoriter ! Om denna film är en remake av Vägvisaren måste ju nästan den vara bra också, don't you think? ;)
Sen är det aldrig fel att se Karl Urban i en annan roll än Éomer i LotR, haha :D
Jag rekommenderar den starkt till er alla...så vida ni inte har fobi för blod osv vill säga...Vikingar va inte precis ett "snällt" folk, även om det är vårat förflutna, och det visas starkt i denna film.
Jag sa fler än en gång under filmen "Men gud jag skäms ju!" haha, bara för att det va ett brutalt folk xD

Trailer | IMDB

Kommentarer
Postat av: Onaabys

Tjobido sötnos. Vägvisaren har fått extremt bra betyg, och när du säger det bygger pathfinder på den. HAr sett flera recensioner av den så den måste vi se, letar i detta nu efter den. Du förresten, du har verkligen lyckats med din blogg. ;P

Älskar dig och puss och kram!!!

2008-02-04 @ 01:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0